Magnezij

Magnezij je mineral, ki v telesu vpliva na pravilno delovanje številnih encimov, igra pomembno vlogo pri presnovi ogljikovih hidratov, maščob in beljakovin ter pri procesih proizvajanja, porabljanja in transporta energije.

Pomaga ohranjati zdrave kosti, delovanje srca, mišičnega tkiva in krvnih žil ter omogoča transport snovi skozi celične membrane. Magnezij je pomemben za manjšo dovzetnost za stres.

Naravni viri magnezija so:  zelena listnata zelenjava (magnezij je sestavina klorofila), soja, sir, arašidi, orehi, oves, krompir v lupini, banane, avokado, rjavi riž in posušene marelice.

Pogosti znaki pomanjkanja magnezija v telesu so: mišični krči , utrujenost, šibkost, pomanjkanje teka, nespečnost, nemir, lomljivi nohti. Dodajanje magnezija lahko pomaga tudi proti migrenam ter pri urejanju simptomov PMS.
Pomanjkanje magnezija je povezano tudi s spremembami v presnovi kalija in kalcija.

Priporočen dnevni vnos magnezija je odvisen od starosti in spola, za odrasle ženske je 320mg, za moške pa 420 mg. Potrebe po magneziju so pri ženskah povečane v nosečnosti in med dojenjem. Povečane potrebe po magneziju so tudi v primerih povečanega izločanja z urinom (diuretiki), pri pogostem uživanju odvajal, pri športnikih, pri dnevni izpostavljenosti stresu ter pri zlorabi alkohola.